Online naar de kapper


De veranderingen in de economie hebben ook invloed op de ontwikkeling van winkelstraten. Het vastgoed verandert altijd mee met de samenleving.

De vastgoedwereld is een traditionele wereld die maar matig flexibel is. Inspelen op innovaties en veranderingen zijn niet de sterkste eigenschappen van  vastgoedeigenaren en beleggers.

De huidige verschuiving van offline winkelen naar webwinkels is zo'n verandering. Enkelen jaren geleden hielden velen het niet voor mogelijk om boodschappen, kleding en auto's online aan te schaffen. Waar gaat dat momenteel naar toe? Videotheken verdwijnen, reisbureaus gaan online en sluiten de kantoren, makelaars verdwijnen of worden kleiner. De winkelstraten zien er hierdoor al anders uit, er staat meer te huren en de winkels die blijven worden entertainment.

Mensen zullen steeds meer verrast in de winkel willen worden en dat vraagt een hoge creativiteit van de eigenaar en medewerkers. Niet elke winkel kan aan die vraag voldoen en stopt, laat een leeg winkelpand achter of kiest ervoor zijn business alleen nog online te doen. Welke winkels je ook kiest, het zullen er minder worden. Voor elk product is er wel een online variant waarbij de klant vanuit de luie stoel thuis zijn aankopen doet.

Als vastgoedeigenaar zou ik me zorgen maken, zeker als ik een huurder heb die ook een online strategie heeft. Als mijn huurder een kapper zou zijn heb ik minder te vrezen, de kapper blijft offline en zal hooguit online reclame maken en aanverwante producten verkopen. Zolang ik mijn haar nog niet online kan laten knippen zou ik vooral beleggen in panden met een kapper erin!

Bron:
http://www.deondernemer.nl/blogs/613458/Online-naar-de-kapper.html


Deel dit artikel

Vragen?

Indien je een vraag hebt, klik dan op onderstaande knop. Dan kan je een formulier invullen waarna wij spoedig contact met je opnemen.

Stel je vraag