22 maart 2013

Je huis verkopen is al moeilijk, maar als de vraagprijs meer dan 1 miljoen is, moet je alle middelen inzetten.

Het aantal huizen in Nederland met een vraagprijs boven de 1 miljoen euro daalt drastisch. In 2011 waren het er nog 41.000, in 2012 is dat aantal teruggelopen naar 28.917, een daling van bijna 30 procent. Vorig jaar werden er zo’n 1.890 miljoenenwoningen te koop aangeboden. Daarvan zijn er slechts 476 verkocht, 75 procent staat dus nog te koop, zo blijkt uit recent onderzoek van Calcasa.

Je huis verkopen is al moeilijk, maar als de vraagprijs meer dan 1 miljoen euro is, moet je als eigenaar van zo’n pand dus alles uit de kast halen om de aandacht van die ene koper te trekken. Sieradenontwerpster Franka van de Ven en haar man Peter weten daar alles van. Ze wonen met hun twee kinderen Merel en Pepijn in een vijftiende-eeuws gerestaureerd herenhuis in IJsselstein dat sinds oktober te koop staat. Dat is nog maar kort, zeker als je weet dat een miljoenenwoning op dit moment gemiddeld 16,5 maand moet wachten voor hij een nieuwe eigenaar heeft gevonden.

Het huis van Franka en Peter staat met professionele foto’s en een videofilm op Funda. Het stel heeft intussen aan twee Open Huizen Dagen meegedaan en wacht in spanning af of er 6 april - de halfjaarlijkse Open Huizen Dag van de NVM - kijkers zullen komen. Ze weten zeker dat er een koper bestaat voor hun huis en zijn daar ook zelf actief naar op zoek. Franka heeft er bijna een dagtaak aan, vertelt ze. Ze is hard bezig zich te verdiepen in de mogelijkheden van social media om daarmee een breed netwerk te benaderen. Ook voert ze regelmatig gesprekken met de makelaar over de woningpresentatie en een plan van aanpak. Maar Franka en Peter laten het daar niet bij. Omdat ze ervan overtuigd zijn dat landelijke publiciteit voor hun huis minstens zo belangrijk is als lokale en regionale verkooppromotie, hebben ze een journalist ingeschakeld. “De opdracht die we zijn overeengekomen is dat deze ons helpt het huis te promoten. Journalisten en pr-mensen weten hoe ze de regionale en landelijke media moeten benaderen, hoe je een persbericht maakt en welke eisen je moet stellen aan de foto’s. Op Funda moeten mensen zelf actief op zoek gaan naar een geschikte huis, een artikel in een tijdschrift of krant zien ze toevallig.”

Franka en Peter willen op alle mogelijke manieren en aan zoveel mogelijk mensen laten zien dat hun huis te koop is. “We hoeven onszelf dan niet te verwijten dat we alleen maar zitten af te wachten. Mocht de verkoop niet lukken dan hebben we er wel in elk geval alles aan gedaan”, aldus Franka van de Ven.

Bron:
metronieuws.nl


Twitter Facebook Google-plus

VRAAG NU UW SCHATTING!

Denkt u eraan uw woning of grond te verkopen, maar zou u graag eerst een idee hebben van de waarde? Vul dan het contactformulier in en onze vastgoedexpert zal vrijblijvend bij u langskomen voor een uitgebreide waardebepaling.

Contacteer mij voor schatting

Vragen?

Indien je een vraag hebt, klik dan op onderstaande knop. Dan kan je een formulier invullen waarna wij spoedig contact met je opnemen.

Stel je vraag