Discussie Provada: Online branding van de vastgoedprofessional


Tijdens de Provada organiseerde Funda onder leiding van Jort Kelder een discussie tussen vastgoedprofessionals met als thema ‘Online branding van de vastgoedprofessional’. Hier leest u de meest opmerkelijke quotes van die discussie.

“De makelaar van de toekomst wordt de CDA’er in de makelaardij. Eigenlijk van alles wat. De makelaarsfunctie blijft bestaan, maar wordt totaal anders ingericht. De traditionele functie van een makelaarskantoor zal verdwijnen. Alleen in grote steden en een aantal plattelandsdorpen zullen de traditionele makelaars bestaansrecht houden.”
Jeroen Stoop, Makelaarsland

“Het businessmodel van de vastgoedprofessional verandert significant. Kenmerken worden: uniek zijn in het netwerken, online marktaandeel creëren, minder kantoor en meer werken vanuit huis.”
Marc Duijndam, oprichter van Nederlandse en Belgische organisatie van Google, nu adviseur en spreker, lid RvC Funda

“De vastgoedsector kan heel veel leren van de hotelbranche. In die branche wordt iedere gast om een online review gevraagd. Een op de drie vult deze review in. Deze feedback over kwaliteit en service is zo belangrijk. Negatieve ervaring kun je snel daarna oplossen, waarmee je vindbaarheid in Google weer toeneemt. Maar de vastgoedsector vindt deze stap nog te spannend.”
Marc Duijndam, oprichter van Nederlandse en Belgische organisatie van Google, nu adviseur en spreker, lid RvC Funda

“In één zin schrijft iedere makelaar op dat hij betrouwbaar, ervaren en actief is. En toch staan er zoveel huizen te koop. Wie legt mij dit uit?”
Jort Kelder, voormalig hoofdredacteur van Quote en moderator

Bron:
http://www.vastgoedactueel.nl/index.php?option=com_k2&view=item&id=908:discussie-provada-online-branding-van-de-vastgoedprofessional&Itemid=2


Deel dit artikel

Vragen?

Indien je een vraag hebt, klik dan op onderstaande knop. Dan kan je een formulier invullen waarna wij spoedig contact met je opnemen.

Stel je vraag