31 augustus 2011


Jaap.nl gooit de strategie van de eigen woonwebwinkel om. In plaats van woonaccessoires, toont de winkel nu, een jaar na lancering, producten en diensten die een wooneigenaar moet helpen bij de verkoop van zijn woning. De invulling is onderdeel van een strategie om indirect de concurrentie met Funda aan te gaan.

“Afgelopen winter zijn we gestart met de optie waarbij particulieren zelf hun woning kunnen verkopen via onze site. Inmiddels hebben 4.000 particulieren zelf hun woning op onze site geplaatst”, aldus Tjeerd Korenstra, die voor Tegelgraaf Media Groep de scepter zwaait bij Jaap.nl, maar ook bij Speurders.nl, Relatieplanet.nl en Huizenzoeker.nl.

“Het is een nieuwe richting die we inslaan. Dat zie je ook bij onze webwinkel.” Bij de start van de woonwebwinkel, een jaar geleden, zette Fonq de whitelabel webshop op voor Jaap.nl. Inmiddels is het beheer van deze winkel in handen van Jaap.nl zelf. “We verkopen nu geen woonaccessoires meer, maar producten die te maken hebben met de verkoop van woningen.”

Dat aanbod moet op termijn uitgebreid worden met meer producten en ook diensten. “Het staat nu nog in de kinderschoenen”, geeft Korenstra toe. De webwinkel moet de dienst, waar eigenaren van een huis zelf hun woning te koop kunnen zetten op Jaap.nl, ondersteunen.

Binnen anderhalve maand, draait de webwinkel nu een ‘aanzienlijke’ omzet. “Vele duizenden euro’s”, verduidelijkt Korenstra zonder exacte cijfers te willen geven. “Onze site gaat over het kopen en verkopen van huizen. Dan moet je ook kijken wat een winkel op je site doet.”

Waar Funda particulieren niet de mogelijkheid biedt om zelf hun woning online te zetten, doet Jaap.nl dit wel. “We bieden met Jaap.nl en met Huizenzoeker.nl een bereik van 1,8 miljoen bezoekers per maand.” Het is volgens Korenstra een meerwaarde ten opzichte van Funda. “We hebben een unieke positie gecreëerd. We gaan niet rechtstreeks de concurrentie aan, maar kunnen van hieruit wel verder groeien.”

In de webwinkel worden diensten verkocht, zoals ‘spotlight’, waarmee een huis extra belicht wordt op de site. Maar ook ‘te koop’-borden gaan er over de toonbank. Het is vooralsnog een beperkt aanbod. Dat wordt de komende maanden uitgebreid. “Bijvoorbeeld met boeken over het verkopen van huizen, of een aanbieding voor een taxatierapport of voorlopige koopcontracten.” Korenstra vervolgt: “Maar ik kan me ook voorstellen dat we er op termijn een landelijke notaris aan gaan koppelen.”

Bron:
http://www.emerce.nl/nieuws/jaapnl-gaat-woonwebwinkel-indirecte-concurrentie-funda

 


Twitter Facebook Google-plus

VRAAG NU UW SCHATTING!

Denkt u eraan uw woning of grond te verkopen, maar zou u graag eerst een idee hebben van de waarde? Vul dan het contactformulier in en onze vastgoedexpert zal vrijblijvend bij u langskomen voor een uitgebreide waardebepaling.

Contacteer mij voor schatting

Vragen?

Indien je een vraag hebt, klik dan op onderstaande knop. Dan kan je een formulier invullen waarna wij spoedig contact met je opnemen.

Stel je vraag